Оцінювання


ЗНАЄМО – ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ – ДІЗНАЛИСЯ (З-Х-Д схема)
(«Вода-криниця життя»)

В основу вправи покладено таблицю, що заповнюється на класній дошці або на великому аркуші паперу вчителем разом з учнями.
Що ми знаємо?
Що хочемо дізнатися?
Про що дізналися?
Заповнення цієї таблиці дає можливість
  • вчителю: оцінити навчальні потреби учнів, їх попередні знання
  • учням: навчатися активно і більш зацікавлено; пригадувати те, що вони вже знають; вчитися формулювати запитання; формувати нові знання.

Щоб організувати діяльність:
1. Попросіть учнів заповнити першу колонку у своїх зошитах, записуючи, що вони знають з цієї теми.
2. Накресліть таблицю на дошці і заповніть її разом із усім класом, формулюючи і коректуючи думки учнів.
3. Попросіть учнів сформулювати запитання, які вони мають з цієї теми, на які б вони хотіли знайти відповідь. Якщо потрібно, вчитель може стимулювати власним прикладом і поставити свої запитання.
4. Запишіть запитання в другій стовпчик таблиці.
5. Подальша робота може здійснюватись  різними шляхами: читання підручника, слухання доповіді, дослідження тощо, але важливо, щоб учні у всіх формах навчання шукали відповіді на свої запитання.
6. Обговорення результатів. Учні спочатку повідомляють про те, на які запитання вони знайшли відповіді і записують це у стовпчик «Що ми дізналися?»
7. Потім вони відмічають ті нові думки (ідеї, знання, результати), які вони не очікували і на які не ставили запитання. Все це записується у третій стовпчик.
8. Після цього можна попросити учнів сформулювати нові запитання до цих думок і дописати їх у другий стовпчик.
9. Запитання, на які в процесі роботи не було знайдено відповіді, можуть стати предметом для індивідуальної творчої домашньої роботи – пошук відповіді в додатковій літературі або в Інтернеті.

Цю вправу можна почати виконувати перед вивченням теми, продовжувати під час роботи над темою і використати її при завершенні теми.



Допомога учням у плануванні проекту «Вода-криниця життя»


Питання
Замітки
Постановка цілей
· Які ваші цілі в проекті?
· Яка головна мета?
· Чи існують ті цілі, що суперечать одна одній?

Розробка плану
· Чи спланували ви послідовність дій?
· Чи включили ви необхідні для дій ресурси?
· Чи зрозумілий ваш графік виконання?
· Які ваші пріоритети?

Спостереження процесів
· Чи є якісь труднощі?
· Як ми їх долатимемо?
· Якщо перший метод не спрацює, то чим ми скористаємося?
· Що і кого ви використовуєте як ресурси проекту?
· Чи є у вас план контролю за просуванням за проектом?
· Що робитимете, якщо не встигатимете?
· Як ви зрозумієте, що робота відповідає критеріям?
· Як ви визначите, що ще повинно бути зроблене?

Рефлексія
· Чи включили ви відгуки в план поліпшення проекту?
· Що ви дізналися про себе самого?
· Які області ви хочете поліпшити?



Дати заголовок : Форма оцінювання самоспрямуваня у навчанні з теми «Вода-криниця життя»
Опис : Форма оцінювання написана зрозумілою для учнів початковх класів мовою для того, щоб вони могли самостійно оцінити свої вміння і навички керувати своїм навчанням.
Ключові слова :    життя на Землі без води? , криниця, життя, основа
Інструкції : Використовуйте цю форму, щоб самостійно визначити свої вміння керувати власним навчанням.
Категорії
Grade Level 8 клас
Subject ,sjkjusz
Вид оцінювання : Форма оцінювання самоспрямуваня у навчанні

4
3
2
1
Встановлення цілей
Я встановлюю амбітні та реальні для досягнення цілі та визначаю і знаходжу доступ до джерел інформації, необхідної для досягнення цих цілей.
Я встановлюю реальні для досягнення цілі. Я визначаю і знаходжу доступ до деяких джерел інформації, необхідної для досягнення цих цілей.
Я починаю виконання завдання іноді без встановлення чітких цілей. я не визначаю необхідні ресурси.
Я не роблю спроб визначати свої цілі та ресурси, які необхідні для їх досягнення.
Управління проектом
Я постійно відслідковую час і ресурси для ефективного досягнення цілей.
Я зазвичай відслідковую час і ресурси для ефективного досягнення цілей.
Я слідкую за часом і ресурсами але за нагадування.
Я потребую постійної допомоги, щоб слідувати запланованому часу і відслідковувати ресурси, щоб досягти цілей.
Вирішення проблем
Я постійно переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
Я зазвичай переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
За нагадування, я постійно переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
З постійною допомогою я переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху досягнення цілей.
Використання зворотного зв’язку
Я прошу інших про перегляд моєї роботи і надання коментарів і пропозицій щодо моєї роботи, серйозно розглядаю їх ідеї.
Я сприймаю зворотній зв’язок з багатьох джерел, коли переглядають мою роботу.
Я сприймаю дещо з коментарів і пропозицій, коли інші переглядають мою роботу.
Я не сприймаю коментарів і пропозицій, коли інші переглядають мою роботу.
Наполегливість
Я проявляю тверду рішучість, щоб знайти відповідь або рішення. Я стежу за тим, щоб не відхилятися від цілей і розробляю і застосовую різноманітні методи, щоб виконувати завдання.
Я проявляю рішучість в знаходженні відповідей або рішення. Я стежу за тим, щоб досягати цілей, розробляю і застосовую деякі методи, щоб виконувати завдання.
Я роблю зусилля, щоб знайти відповідь або рішення. Я не завжди контролювати мою прихильність цілям. При допомозі я застосовую деякі методи, щоб виконувати завдання.
Я роблю невеликі зусилля, щоб знайти відповідь або рішення. Я не використовую різні методи, щоб виконати завдання і легко полишаю завдання невиконаним.
Визначення якості
Я послідовно вивчаю і описую критерії та стандарти для якісної роботи.
Я зазвичай вивчаю і описую критерії та стандарти для якісної роботи.
Я вивчаю і описую критерії і стандарти якості роботи з деякою допомогою.
Я не можу ідентифікувати або описати критерії та стандарти для якості роботи.
Рефлексія навчання/роздуми про власне навчання
Я чітко визначаю, чого я навчився, використовуючи приклади. Я визначаю сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях і визначаю те, що має бути поліпшеним.
Я чітко визначаю, що я дізнався. Я визначаю сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких формулюваннях і визначаю області для поліпшення.
Я чітко визначаю, що мені стало відомо, але не можу визначити сильні і слабкі сторони і області для поліпшення.
Мої роздуми про моє навчання не приводять до висновків щодо покращення навчання.
Постійне навчання
Я постійно розмірковую про постановку нових навчальних цілей. Я ефективно включаю до нових навчальних цілей уроки, які я отримав від моїх успіхів і невдач.
Я обдумую в кінці роботи, які нові цілі встановити. Я часто включаю до них ті уроки, які я дізнався з моїх успіхів і невдач.
Я міркую про мою роботу і встановлюю нові цілі з допомогою. Я, можливо, усвідомлюю, але не включаю в нові цілі ті уроки, які отримані з успіхів і невдач.
Я не замислююся про свою роботу, щоб встановити нові цілі. Я не враховую уроки, отримані з успіхів або невдач.




Немає коментарів:

Дописати коментар