ЗНАЄМО – ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ –
ДІЗНАЛИСЯ (З-Х-Д схема)
(«Вода-криниця
життя»)
В основу вправи покладено
таблицю, що заповнюється на класній дошці або на великому аркуші паперу
вчителем разом з учнями.
Що ми знаємо?
|
Що хочемо дізнатися?
|
Про що дізналися?
|
Заповнення цієї таблиці дає
можливість
- вчителю: оцінити навчальні
потреби учнів, їх попередні знання
- учням: навчатися активно
і більш зацікавлено; пригадувати те, що вони вже знають; вчитися
формулювати запитання; формувати нові знання.
Щоб організувати діяльність:
1. Попросіть учнів заповнити
першу колонку у своїх зошитах, записуючи, що вони знають з цієї теми.
2. Накресліть таблицю на дошці і
заповніть її разом із усім класом, формулюючи і коректуючи думки учнів.
3. Попросіть учнів сформулювати запитання,
які вони мають з цієї теми, на які б вони хотіли знайти відповідь. Якщо
потрібно, вчитель може стимулювати власним прикладом і поставити свої
запитання.
4. Запишіть запитання в другій
стовпчик таблиці.
5. Подальша робота може
здійснюватись різними шляхами: читання
підручника, слухання доповіді, дослідження тощо, але важливо, щоб учні у всіх
формах навчання шукали відповіді на свої запитання.
6. Обговорення результатів. Учні
спочатку повідомляють про те, на які запитання вони знайшли відповіді і записують
це у стовпчик «Що ми дізналися?»
7. Потім вони відмічають ті нові
думки (ідеї, знання, результати), які вони не очікували і на які не ставили
запитання. Все це записується у третій стовпчик.
8. Після цього можна попросити
учнів сформулювати нові запитання до цих думок і дописати їх у другий стовпчик.
9. Запитання, на які в процесі
роботи не було знайдено відповіді, можуть стати предметом для індивідуальної
творчої домашньої роботи – пошук відповіді в додатковій літературі або в
Інтернеті.
Цю вправу можна почати виконувати
перед вивченням теми, продовжувати під час роботи над темою і використати її
при завершенні теми.
Допомога учням
у плануванні проекту «Вода-криниця
життя»
Питання
|
Замітки
|
Постановка цілей
· Які ваші цілі в проекті?
· Яка головна мета?
· Чи існують ті цілі, що суперечать одна одній?
|
|
Розробка плану
· Чи спланували ви послідовність дій?
· Чи включили ви необхідні для дій ресурси?
· Чи зрозумілий ваш графік виконання?
· Які ваші пріоритети?
|
|
Спостереження процесів
· Чи є якісь труднощі?
· Як ми їх долатимемо?
· Якщо перший метод не спрацює, то чим ми
скористаємося?
· Що і кого ви використовуєте як ресурси проекту?
· Чи є у вас план контролю за просуванням за
проектом?
· Що робитимете, якщо не встигатимете?
· Як ви зрозумієте, що робота відповідає
критеріям?
· Як ви визначите, що ще повинно бути зроблене?
|
|
Рефлексія
· Чи включили ви відгуки в план поліпшення
проекту?
· Що ви дізналися про себе самого?
· Які області ви хочете поліпшити?
|
Дати заголовок : Форма оцінювання самоспрямуваня
у навчанні з теми «Вода-криниця
життя»
Опис : Форма оцінювання написана зрозумілою для учнів
початковх класів мовою для того, щоб вони могли самостійно оцінити свої вміння
і навички керувати своїм навчанням.
Ключові слова : життя на
Землі без води?
, криниця, життя, основа
Інструкції : Використовуйте цю форму, щоб самостійно визначити
свої вміння керувати власним навчанням.
Категорії
Grade Level : 8 клас
Subject : ,sjkjusz
Вид оцінювання : Форма оцінювання самоспрямуваня
у навчанні
|
4
|
3
|
2
|
1
|
Встановлення цілей
|
Я встановлюю амбітні та
реальні для досягнення цілі та визначаю і знаходжу доступ до джерел
інформації, необхідної для досягнення цих цілей.
|
Я встановлюю реальні для
досягнення цілі. Я визначаю і знаходжу доступ до деяких джерел інформації,
необхідної для досягнення цих цілей.
|
Я починаю виконання
завдання іноді без встановлення чітких цілей. я не визначаю необхідні
ресурси.
|
Я не роблю спроб визначати
свої цілі та ресурси, які необхідні для їх досягнення.
|
Управління проектом
|
Я постійно відслідковую час
і ресурси для ефективного досягнення цілей.
|
Я зазвичай відслідковую час
і ресурси для ефективного досягнення цілей.
|
Я слідкую за часом і
ресурсами але за нагадування.
|
Я потребую постійної допомоги,
щоб слідувати запланованому часу і відслідковувати ресурси, щоб досягти
цілей.
|
Вирішення проблем
|
Я постійно переглядаю мої
дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху
досягнення цілей.
|
Я зазвичай переглядаю мої
дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які виникають на шляху
досягнення цілей.
|
За нагадування, я постійно
переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які
виникають на шляху досягнення цілей.
|
З постійною допомогою я
переглядаю мої дії і навчальний досвід, щоб вирішувати проблеми, які
виникають на шляху досягнення цілей.
|
Використання зворотного
зв’язку
|
Я прошу інших про перегляд
моєї роботи і надання коментарів і пропозицій щодо моєї роботи, серйозно
розглядаю їх ідеї.
|
Я сприймаю зворотній
зв’язок з багатьох джерел, коли переглядають мою роботу.
|
Я сприймаю дещо з
коментарів і пропозицій, коли інші переглядають мою роботу.
|
Я не сприймаю коментарів і
пропозицій, коли інші переглядають мою роботу.
|
Наполегливість
|
Я проявляю тверду рішучість,
щоб знайти відповідь або рішення. Я стежу за тим, щоб не відхилятися від
цілей і розробляю і застосовую різноманітні методи, щоб виконувати завдання.
|
Я проявляю рішучість в
знаходженні відповідей або рішення. Я стежу за тим, щоб досягати цілей, розробляю
і застосовую деякі методи, щоб виконувати завдання.
|
Я роблю зусилля, щоб знайти
відповідь або рішення. Я не завжди контролювати мою прихильність цілям. При
допомозі я застосовую деякі методи, щоб виконувати завдання.
|
Я роблю невеликі зусилля,
щоб знайти відповідь або рішення. Я не використовую різні методи, щоб
виконати завдання і легко полишаю завдання невиконаним.
|
Визначення якості
|
Я послідовно вивчаю і
описую критерії та стандарти для якісної роботи.
|
Я зазвичай вивчаю і описую критерії
та стандарти для якісної роботи.
|
Я вивчаю і описую критерії
і стандарти якості роботи з деякою допомогою.
|
Я не можу ідентифікувати
або описати критерії та стандарти для якості роботи.
|
Рефлексія навчання/роздуми
про власне навчання
|
Я чітко визначаю, чого я
навчився, використовуючи приклади. Я визначаю сильні і слабкі сторони своєї
роботи в чітких формулюваннях і визначаю те, що має бути поліпшеним.
|
Я чітко визначаю, що я
дізнався. Я визначаю сильні і слабкі сторони своєї роботи в чітких
формулюваннях і визначаю області для поліпшення.
|
Я чітко визначаю, що мені
стало відомо, але не можу визначити сильні і слабкі сторони і області для
поліпшення.
|
Мої роздуми про моє
навчання не приводять до висновків щодо покращення навчання.
|
Постійне навчання
|
Я постійно розмірковую про
постановку нових навчальних цілей. Я ефективно включаю до нових навчальних
цілей уроки, які я отримав від моїх успіхів і невдач.
|
Я обдумую в кінці роботи,
які нові цілі встановити. Я часто включаю до них ті уроки, які я дізнався з
моїх успіхів і невдач.
|
Я міркую про мою роботу і
встановлюю нові цілі з допомогою. Я, можливо, усвідомлюю, але не включаю в
нові цілі ті уроки, які отримані з успіхів і невдач.
|
Я не замислююся про свою
роботу, щоб встановити нові цілі. Я не враховую уроки, отримані з успіхів або
невдач.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар